پاسکاری تعرفه‌های پرستاری در 3 ارگان مسئول

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 65
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 67
بازدید سال : 2801
بازدید کلی : 13423

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 13423
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1395
نظرات

کد خبر: ۵۳۶۷۱۳۰

 

گروه : علمی پزشکی » بهداشت و درمان

 

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

 

 

پاسکاری تعرفه‌های پرستاری در 3 ارگان مسئول

 

با وجود پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری در رابطه با اجرایی شدن تعرفه‌ی خدمات پرستاری اما همچنان این تعرفه‌های مسکوت مانده است .

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانبیان تعرفه‌های خدمات پرستاری 8 سال پیش به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما با گذشت این مدت همچنان اجرایی نشده است. 

 

 

سازمان نظام پرستاری همواره در نشست ها و جلساتی که با پرستاران و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری داشته با قاطعیت پاسخ داده است که این تعرفه‌ها قانون مصوب است و خواسته‌ی صرف نیست. 

 

 

اما اواخر سال گذشته به دنبال اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه تنها بخشی از تعرفه‌های خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه می‌رود، سازمان نظام پرستاری اعلام کرد تمامی تعرفه های خدمات پرستاری باید به شورای عالی بیمه رفته و مورد بررسی قرار گیرد و جامعه‌ی پرستاری نمی‌تواند بپذیرد که تنها بخشی از تعرفه‌ها که آن هم فقط مربوط به بخش محدودی از فعالیت‌های مراقبتی می‌شودو بخش کوچکی از پرستاران را شامل می‌شود به این شورا ارسال شود. 

 

 

پایلوت پیش شرط اجرای تعرفه گذاری پرستاران احمد نجاتیان قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری یک پیش شرط نیاز است و این پیش‌شرط انجام مراقبت‌های موردی است به این معنی که مراقبت از هر بیمار توسط یک پرستار صورت می‌گیرد. 

 

 

وی افزود: این طرح قبلا وجود داشت اما اجرایی نشده بود و یا حداقل در چند بیمارستان به اجرا درآمده بود اما با اجرای پایلوت تعرفه گذاری این طرح اجرایی شده و ما در حال جمع‌آوری اطلاعات از بیمارستان‌های سراسر کشور هستیم. 

 

 

پایلوت در وزارت بهداشت سابقه‌ی خوبی ندارد 

 

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اجرای هر طرحی در ابتدا نیازمند به پایلوت‌ یا همان اجرای آزمایشی است تا مزایا و معایب و مشکلات آن شناسایی و بر طرف شود بعد به اجرا در بیاید. 

 

 

وی ادامه داد: اما پایلوت در وزارت بهداشت سابقه‌ی خوبی ندارد و دچار مشکلاتی است. 

 

جعفری گفت: اما این تعرفه گذاری هر چه سریعتر باید اجرایی شود تا هر پرستار طبق عملکرد K مربوط را دریافت کند. 

 

 

مقید نبودن شورای عالی بیمه به اجرای تعرفه‌ی پرستاری 

 

جعفری تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر سازمان نظام پرستاری اما هنوز تعرفه‌های خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه مسکوت مانده است. 

 

 

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت 2 ارگانی هستند که در این مورد تصمیم گیری می‌کنند اما هنوز این فرآیند انجام نشده است زیرا شورای عالی بیمه مقید به اجرای آن نیست به دلیل اینکه معتقد است در هیچ جای دنیا برای پرستاری تعرفه‌ای تعریف نکرده‌اند. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح مصوب مجلس است اما وزارت بهداشت می‌گوید بودجه‌ای برای تعرفه‌ی پرستاری از مجلس دریافت نکرده است و مجلس می‌گوید ما بودجه را بصورت کلی به وزارت بهداشت داده‌ایم و این به عهده‌ی وزارت بهداشت است که از این بودجه‌ای که در اختیار دارد قسمتی را به تعرفه‌های پرستاری اختصاص دهد به همین دلایل این تعرفه‌ها همچنان بلاتکلیف است. 

 

 

حالا پرستاران باید امیدوار باشند تا با تشکیل اعضای جدید شورای عالی بیمه که انتخابات آن 28 مهر برگزار شد تعرفه‌های خدمات پرستاری از طریق این اعضا پیگیری شود. 

 

 

گزارش از مهناز متقی

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود